~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Monday 5 September 2011

Hari Raya, Open House dan Langsir baru....


Cepat sungguh masa berlalu, Raya pun habis, kalo puasa dulu dan dan mengaku gastrik. hanya kerana keropok lekor yang dah keras dalam freeze kat opis ni. pendek kata kalo makan pun tak tahu, ini keropok lekor atau selipar jamban.ciss...adat puasa yang meruntun hati , tu belum bab maggie pecah telo dalam, ruti canai mamak, mee goreng mamak, sampai mamak tu pun konpius tengok aku...apa tengok tengok ???!!! hehehehehe

Berbalik pada cerita raya...aku..., cam biasa.. tak da lah segah mana, kalo org ada baju baru aku pun adaaaa, org ada kasut baru..aku pun adaaaa, walaupun selipar...aku tetap bersyukur sebab ada....aku ada, ko ada? hehehehe...TAPI......org ada balang kueh baru...aku tak da, org ada langsir baru.....aku takda...org ada kusen baru....aku....tak da...tapi nak wat apa menda tu sumer...yg datang org itu juger...tak da pulak Datin seri Rosmah nak dtg umah aku, jauh sekali Jenifer Lopeh....So tak payah lah aku menda menda tu sumer, habih kuat yg datang, persatuan penduduk...punya seketeri, AJK surau ataupun Kak teh jiran seblah....tak da pulak termaktub dalam hadis aku kena ada menda tu sumer tiap kali raya...TAK WAJIB...

tapi aku tak leh blah lah bila ada segerombolan ni berkunjung secara pukal kerumah aku...Alhamdulilah, tetamu datang, aku hidanglah ayor oren, bukan oren cap singa, sankuik lagi, sekali lagi aku tekankan, umah aku tak da ribena, so mungkin tak da kelassssss.....tu nasib aku bagi ayor oren, kalo aku bagi ayour sirap...mau balik rumah , tido, bagun esok pagi pun tak habih ngumpat pasal aku...hahahhaha....yg aku nak citerkan bukan semua ...ada sorang ni...,aku tak paham apa yg dia tak pueh hati ngan aku........memanglah aku hari tu aku terlebih rajin masak Bihun tomyam, nasi hempap dan juga rendang kerang, beserta kuah kacang hangus aku...sukalah aku nak masak apa,rumah aku, dapor aku...bukan aku pinjam sudip dia pun...lagi lagi dia membebel, kuah kacang kedekut lah, tak sesepesel manalah, rendang masin lah, ayor tawo lah, dah ko datang kul 11 malam, lagi ko kecoh...ikut kan keturunan pendekar harimau jadian aku, nak jer aku baling ngan talam merangkap try oven kuih aku...ringannnnnn jer tangan aku nak tampar muka dia pakai reket badminton... tapi tak per...adat melayu satu hari ko akan kena jugak, bala akan sampai, Tuhan akan balas, kau tunggu....paling cepat depan pintu umah aku jugak, paling lambat esok pagi....busuk busuk seblom maghrib...(kata ku dalam dendam kesumat)...

"langsir ko ni tetiap tahun samaaa jer ...."
"kusen ko ni tak antor dry cleaning ker..."
"pinggan ko ni kenapa tak sama kaler n corak..."
"sudu pelastik jer ker...."
"Kau bila nak kurus..." .....(ayat paling Gampang...")

Sepanjang mlm tu aku kontrol jiwa...cilakak! banzat! hishhhh! mulut longkang, dah lah badan berbau...adoihhh!! aku memang tak leh tahan lah...siap kau!

Ahad tu aku memang supermak, maklumlah bila hubby g keje, aku pun membute dengan sewenang wenangnyer....my baby pun dah lapar gila, my son ,Abang pun dah tarik selimut aku berkali kali, so dengan tahap malas yg maksimum aku pun bangun, mandi dan memang secara rawaknya aku masih mengharap pompuan semalam tu akan ditimpa tangga karan, Astaghfirullahhalazim.....jahatnya pemikiran aku ...hishhh!!!

dalam kul 12.30 tetiba Handphone Nokia aku berbunyik...nama pompuan tu tertera...aik ! pesal lak ni, aku jawab dengan meluat gla,

"Ya kak....(tanpa salam...)"
" ko tolong akak leh tak, peti ais akak rosak, ikan akak semua busuk, rumah akak banjir ngan bau...bla bla bla bla...."
...nak topang peti ais aku....????!!!!!!!!

WHAT THE HEAVEN????!!!!!!....aku dengan terperanjat tapirnya meloncat dari sofa mudah .dot.com aku....HUH!!! ingat aku nak bagi...chulalongkorn....simpang korek idung gajah...mimpilah aku nak bagi...tak hengen aku...wekkkkk!!!

paling best part dia kata..." ko pegi umah akak, tolong amik ikan, ayam akak tu, pas tu tumpang peti ais ko...huh??!! dah lah nak pinjam peti ais aku, aku pulak nak g amik kat umah dia...hek eleh...hukum bangla mana dia ikut ni....

Dalam keserabutan iman aku, sebelum aku maki dia tahap enjin kapal selam, aku dengan sinis ckp, " peti ais saya penuh kak, ais batu ada 5 ringgit dalam tu, ikan terubuk masin ada 2 kotak, ais krim asam masin ada 50 batang, santan kelapa ada 2 kilo, ketam ada 20 ekor, udang ada 8 kilo", kataku dengan tak da dosa...aku letak telepon.

Aku tunggu sampai lepas azan isyak, ada ker tak dia hantar, kalau dia lapar maki, beranilah dia hantar....dengan kembang idung aku tunggu...

lepas tu terus senyap...jangan kata ikan ayam, ikan, plastik pekasam pun aku tak nampak melintas...ada aku kesah....leh jalan lah....

Senin..aku setat keje...hari paling menyampah dalam abad ini, tapi tak per, aku ada kuih raya...lain sikit dari senin sebelumnya...hehehehhe

jemput..... jemput....sila ler...kuih seprit ada, batang buruk ada, beskut mazola ada......hehehehehhehe




No comments:

Post a Comment