~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Monday 12 September 2011

Aku , Kawan dan Kenangan...

Kawan -kawan...
Dulu masa alam persekolahan
Kita sering membicarakan tentang pasangan
Kata mu aku mahu yang tampan...
Katamu lagi aku mahu yang hartawan
Kata yang lain...ah! bagi aku biarlah yang cukup makan....
kawan-kawan...
Kita sering bercerita tentang perasaan
ada yang kata...sabarlah menghadapi segala dugaan..
kata mu pula...itu semua urusan tuhan
dan kata mereka ..kalau tak suba...hmm..boleh jalan...
Kawan -Kawan,
Dikala keputusan peperiksaan di tangan
kita menangis berpelukkan
rupanya itu kala terakhir kita dipertemukan
esok tiba... mentari menyinari...dan kita mengubah haluan...
Kawan Kawan..
Hari ini aku sedar tentang apa yang pernah kita bualkan...
tentang pasangan dan perasaan..
tentang sayang dan perpisahan...
tentang sanjungan dan perhinaan...
Kawan kawan....
hari ini aku menyesali dengan sebuah pertemuan
yang pasti berakhir dengan perpisahan
becok mulut kita ketika itu seolah mempermainkan kenyataan...
Dan hari ini giliran aku menerima hukuman..
kawan kawan,
kalau lah dunia ini mampu aku putarkan
aku ingin kembali pada kenangan
kerana memikirkan masa depan
aku jadi hilang keyakinan...
kawan kawan...
Kelmarin aku melintasi tempat kita bermain
tempat kita berkongsi cerita kesedihan..
hampir roboh ditelan usia sezaman..
Ahh! semakin jauh kenangan kita tinggalkan...
Thursday,June 05,2003

No comments:

Post a Comment