~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Wednesday, 14 September 2011

I Am a BIG TEDDY BEAR

Shen Ma??


Am I?


Mungkin kot, im a big teddy bear yang jadi bahan umpatan orang dan bahan ketawa, im a big bear yang digelar gangster, samseng, queen control dan semua bahan umpatan lagi... Terkadang ia hanyalah gurauan, tapi lama kelamaan aku rasa sungguh terasa dan malu... sian Abi, jadi bahan ketawa kengkawan dia, apa salah aku pun aku tak tahu, dorang tanpa henti henti mengutuk. Sial...Hanya kerana aku gemuk ker? tapi aku dah mcm ni, apa bini dorang lawa sangat ker? sebab makan ubat kurus dah cantik, habis aku yg gemuk ni fail lah...bahasa cam gampang. kekadang kenapa mulut aku camni, pasal dorang jugak...aku makan dorang kata patutlah gemuk, kalo tak makan ...kata aku sebuk nak diet...semua tak kena ...semua salah....babi tul...mana mulut aku tak balas...bila balas jadi bahan sorakkan...bila balas laki aku jugak yg kena bahasa...bini cam gangster...bini samseng, ...sial!
Secara umumlah...aku nak diet ker...aku nak makan ker...aku nak gemuk ker...aku nak kurus ker...apa masalah dorang???? aku mintak duit dorang ker??? aku makan makanan dorang ker???? aku tak paham...walhal beras sebutir pun aku tak pernah mintak kat dorang....apa punya gampang lah korang....apa yg korang SEBOK????
Aku ni QUEEN CONTROL...??? WHAT THE HELL... aku tak pernah sibuk pun kalo laki aku nak kemana, lepak ngan dorang sampai 4-5 pagi , aku tak pernah kecoh suruh balik, aku tak pernah maki dia kalo lambat balik, atau tak balik, aku tak pernah kisah....aku kontrol lagi ker?????...aik!...korang yang takut bini, mengelek bini siang malam...apsal aku plak kena label????...
Sudah lah...aku dah penat..aku tau aku tak cantik, aku bukan bidadari dari kayangan yg perasan akan jadi siti nurhaliza, aku bukan perfect macam bini bini korang yg cantik macam ayam serama, mulut merah cam buntut kera...aku takkan timbul di mana mana lagi, aku takkan ada di mana mana rumah terbuka, tertutup atau kenduri kendara...aku dah menyampah, aku dah benci, aku dah meluat...
Betul ker???
kenapa pulak...selama ni aku mati ker kalau duduk dlm umah...aku akan meraung raung cam org kena polong ker kalo tak tgk muka korang...? heh! ada aku kesah...??? tapi bukan sebab tu aku meghilang, aku tak kesah kalo korang nak kutuk aku apa pun, kutuklah...aku dah lali, dari kecik aku kena kutuk, aku dah tak heran, tapi aku tak nak korang bertambah tambah dosa, dah lah dengan org lain pun korang tak mintak maaf, takkan dengan aku pun korang nak tambah dosa lagi, kutuk aku sambil kopiah atas kepala pun tak kering lagi kena air sembahyang......dan aku nak bagitau , selagi hati aku sakit aku takkan maafkan korang sampai mati...pepehal kita jumpa jer kat akhirat!

Tuesday, 13 September 2011

A grey bear with a blue nose.


A great stories from somewhere....

6.12.2008
The oldest smallest house you can imagine was about to be knocked down.  All the things that once made the house nice and cosy had been thrown outside and piled up in the front garden, from the soft springy bed the owners slept in, to the old wooden floorboards they used to walk on… and even, surely by some mistake, a little brown teddy bear.
He was trapped amongst all the other unwanted things, and couldn’t move. Then one day… a very, very cold day, something fell from the sky,… a little snowflake. It landed on the teddy bear’s little nose and was then followed by many more. He began to get very cold, very cold indeed. More and more snow fell, heavier and heavier. The little bear was now so cold that his nose started turning blue… so cold that his brown fur started turning grey. He was cold, unloved and all alone in the world and felt very, very sad.
Winter finally passed and the weather got warmer. One beautiful spring day, a little girl was playing near the old house, when she spotted the grey bear in the pile of unwanted things. He was like no other bear she had ever seen, and she pulled him out from where he was trapped. She dusted him down and lifted him high in the sky to look at him.
˝A grey teddy bear… with a blue nose?˝ she thought, ˝How strange!˝ The teddy bear wanted to cry. He thought she didn’t like him and would throw him back with the other unwanted things. ˝But he’s lovely!˝ she continued, and she fell completely in love with him. She ran home as fast as her little legs would carry her, to see if her grandma could patch him up, as a lot of his stuffing had fallen out, and he was very much in need of repair. She looked on as her grandmother replaced his stuffing and patched up his holes. His stitches had started showing where the fur had worn away, but the little girl thought he looked perfect.
It was all cosy and warm in the little girl’s house and the bear now felt cosy and warm in his heart. However, his nose was still blue and his fur was still grey, and they would never return to brown. He was unique amongst teddy bears. The little girl gave him a great big hug. She loved him more than anything else in the world… her little, grey, blue nosed teddy

Ketika aku menemui seseorang yang keunikan sejalan denganku, aku bergabung dengannya dan jatuh kedalam suatu keanehan yang mungkin dinamakan cinta...

Aku tidak tahu perasaan apa yang ada padaku disaat ini, aku hanya ingin menikmatinya, tapi mungkin ini bukan saat yang tepat untuk itu semua..

"jika bukan takdirku untuk bersama denganmu dalam kehidupan ini, izikan aku untuk selalu merindukan tatapanmu disaat-saat sunyi dan saat saat terjaga,Biarkan perasaan sedih yang merasuk tiba tiba ini untuk tidak melupakan mu sedetikpun, Saat aku terjaga izinkan aku untuk bisa melihatmu dalam waktu waktu yang panjang. Aku berharap namayang ada padaku tidak akan hilang dalam perjalanan waktu...

Bila saatnya tiba aku ingin melihat senyum kebahagiaan dalam wajahmu. Dan waktu waktu aku terjaga aku ingin selalu merasakan bahawa kau salah satu yang terbaik buatku..."



Hal yang paling menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu dengan seseorang yang sangat bererti bagimu..dan mendapati pada akhirnya bahwa tidak demikian adanya dan kamu harus melepaskannya...

Have you ever....?

Jika merinduimu itu satu keindahan.....aku pilih derita...!

Pernahkah kamu...? have you ever...?
Mencintai seseorang, meskipun kamu tahu dia tidak sendiri lagi, dan meski kamu tahu cintamu mungkin tak berbalas, tapi kamu tetap bisa mencintainya...

Pernahkah kamu merasakanm bahawa kamu sanggup melakukan apa saja demi seseorang yang kamu cintai, meski kamu tahu ia takkan pernah peduli atau pun peduli dan mengerti, tapi ia tetap akan pergi...

Pernahkan kamu merasakan betapa hebatnya cinta , tersenyum kala terluka , menangis kala gembira , bersedih kala bersama dan kita tertawa kala berpisah...

Aku pernah....
Aku pernah tersenyum meski ku terluka, kerna aku yakin tuhan tidak menjadikan dia untukku,
Aku pernah menangis kala bahagia,
Karena aku takut kebahagiaan cinta ini akan sirna begitu saja
Aku pernah bersedih kala bersamanya,
Karena ku takut aku akan kehilangan dia suatu saat nanti..
dan..
Aku pernah tertawa saat berpisah dengannya, kerana sekali lagi cinta tahus memiliki dan Tuhan telah pasti menyiapkan cinta yang lain untukku...
Kerana aku tahu...
Dunia bukan semata milik orang bercinta
hidup bukan semata berlagu kecewa...

Aku tetap bisa mencintainya, meski is tidak dapat kurengkuh
dalam pelukanku, kerana memang cinta ada dalam jiwa, dan bukan dalam raga....

~~todays dream is tomorrows reality.....

Monday, 12 September 2011

Aku , Kawan dan Kenangan...

Kawan -kawan...
Dulu masa alam persekolahan
Kita sering membicarakan tentang pasangan
Kata mu aku mahu yang tampan...
Katamu lagi aku mahu yang hartawan
Kata yang lain...ah! bagi aku biarlah yang cukup makan....
kawan-kawan...
Kita sering bercerita tentang perasaan
ada yang kata...sabarlah menghadapi segala dugaan..
kata mu pula...itu semua urusan tuhan
dan kata mereka ..kalau tak suba...hmm..boleh jalan...
Kawan -Kawan,
Dikala keputusan peperiksaan di tangan
kita menangis berpelukkan
rupanya itu kala terakhir kita dipertemukan
esok tiba... mentari menyinari...dan kita mengubah haluan...
Kawan Kawan..
Hari ini aku sedar tentang apa yang pernah kita bualkan...
tentang pasangan dan perasaan..
tentang sayang dan perpisahan...
tentang sanjungan dan perhinaan...
Kawan kawan....
hari ini aku menyesali dengan sebuah pertemuan
yang pasti berakhir dengan perpisahan
becok mulut kita ketika itu seolah mempermainkan kenyataan...
Dan hari ini giliran aku menerima hukuman..
kawan kawan,
kalau lah dunia ini mampu aku putarkan
aku ingin kembali pada kenangan
kerana memikirkan masa depan
aku jadi hilang keyakinan...
kawan kawan...
Kelmarin aku melintasi tempat kita bermain
tempat kita berkongsi cerita kesedihan..
hampir roboh ditelan usia sezaman..
Ahh! semakin jauh kenangan kita tinggalkan...
Thursday,June 05,2003

Pesanan Buat kali terakhir...

20 March 2003
We've been thru dis 4 quite sometimes,tryin' 2 ease each others pain. but lovers always come n go, no one really sure why it has to be that way so its best to just walk away. Then i realize, if we'd take the time to lay it on the line so i'd rest my head just knowing you are mine, all mine...
So please be with me coz i just cant carry the world on my aching shoulder. Thanks for all ur kindness coz at one point in my life i used to say all my love is hate. 

Friday, 9 September 2011

satu lagi karya Muaz hadi yg bisa buat aku termenung....hehehehhe
Kamu.. boleh aku bertanya?
Adakah kamu tidak pernah terfikir tentang aku? Apakah kamu tidak pernah terlintas akan nama ku, senyuman ku, kasih sayang ku di mainan jalanan hari-hari mu? Tiadakah sekelumit kenangan manis antara kita dahulu yang bisa membuat kamu tersenyum?
Kamu.. boleh aku bercerita?
Aku rindu kamu, sentiasa ingat kamu.. Kadang tikanya ada yang berlalu melintasiku memakai bauan minyak wangi yang dulunya pernah kamu pakai, akan ku toleh dan mengikutinya dalam diam sambil menghidu bau nya di angin dan tanpa sedar air mata jernih ku mengalir.. ingat kan kamu... ingat kan kamu.. rindu sungguh pada kamu..
Kamu.. boleh aku bertanya lagi..?
Kamu bahagia di sana? Kamu gembira di sana? Senyumkah kamu di sana? Tawa kah kamu di alam tanpa ku? Telah ketemu kah selaut bahagia yang kamu cari, seluas angkasa indah yang kamu dambakan? Sejuta ketenangan hati yang kamu impikan?
Kamu.. boleh aku bercerita lagi?
Aku rindu kamu, sentiasa memandang kamu.. Aku tahu kamu milik orang dan aku terima dengan hati yang suci, ikhlas kerana aku mahu lihat kamu bahagia. Dan laksana itu aku menjauhkan diri membawa kata hiba untuk diri ini. Tiap kali aku memandang bulan purnama yang jauh, itu bagai kamu pada mata jiwa ku.. aku memandang kamu yang bercahaya gembira di sana... Dan maha sesungguhnya aku mahu berada di samping kamu bertawa gembira, bercahaya purnama tapi aku pilih untuk melihat dari jauh demi bahagia kamu, demi gembira kamu bidadari hati ku..
Kamu.. boleh aku bertanya?
Kenapa airmata ku mengalir tika menitipkan kata monolog jiwa ku ini? Sengsara kah aku? Kamu...
- Muaz Hadi -

Surat Untuk Bulan...

Tadi dalam tensen tensen, sempat gak aku cari blogspot yg aku pernah ikuti dulu, kalau tak salah "surat untuk bulan" jugak tajuknya, tapi bukan punya bukak aku terbaca satu poem indah karya Muaz Hadi. sangat cantik, sangat indah dan sangat puitis...tahniah pada penulis tersebut, aku kongsikan bersama disini, harap tak menjadi isu besar..hehehhe
memang benar, kekadang kita nak tahu segalanya tentang orang yg lama tak jumpa, khabar dia,sihat ker, anak berapa, kerja apa, atau apa pun, tapi batas waktu dah ingatan serta keadaan telah memudarkan hati kita. kadang2 kita hanya mampu melihat, tersenyum dan seterusnya hilang dari pandangan....masa telah membutakan hati kita, hari telah memudarkan merah kenangan kita...tapi takdir tetap tersentuh tatkala kita berdepan tanpa suara...Kasih...benarkah aku tiada lansung dihatimu...? Ajarkan aku tentang takdir,sabar dan redha...dan aku akan menerimanya....
Apa khabar bulan..?
lama tidak bersua..
bukan tiada ingatan..
..bahkan selalu sahaja
menyebut dan mengenang
yang jauh di sudut hati

Kamu sihat bulan..?
lama tidak bertanya khabar..
bukan tak sudi tapi menjaga
kadang aku fikir kamu tak suka
kerana kamu kadang tidak membalas tanyaku
lalu ku intai dari jauh
untuk nyata kamu sihat..

Bagaimana hidup kamu bulan..?
lama kamu tidak bercerita..
tapi aku titipkan doa kebahagiaan buat mu
selalu selepas solat ku
tanda ingatan hati buat mu
yang mahu melihat kamu bahagia
kerana bahagia mu bahagia ku jua

Kamu ingat aku bulan..?
.. tak mengapa..
tak perlu kamu jawabnya
kerana memadai bagiku
pancaran sinar..
..di kala kamu mengambang

Aku rindu kamu bulan..
Aku rindu kamu..
Rindu..
-Muaz Hadi-
 

Wednesday, 7 September 2011

Jangan lagi kau teteskan air matamu…
Hanya untuk luka di masa lalu ,
Aku di sini untukmu
Membalut luka memadamkan bara

Semua yang pernah terjadi..
Anggaplah angin yang telah berlalu ,
Seiring musim yang terus berganti ,
Jangan kau bersedih ,
Aku akan selalu menemanimu ,

Seperti apapun dirimu …
Takkan ku biarkan , letih menghampirimu
Dan keresahan membuatmu terpuruk
Yakinlah pada cinta yang kita genggam
Akan mampu membuka sang mentari
Agar terus bersinar ,

Menghangatkan , dan menghadirkan kebahagiaan
Jangan lagi kau resahkan , semua yang pernah terjadi
Biarkan berlalu , terhempas oleh keyakinan
Bahwa hidup akan terus berganti ,
Takkan selamanya kesedihan bersemayam
Pasti akan berganti..
Bila kita berusaha , tuk merubahnya..
Yakinlah…

Aku ada untukmu ...
credit to http://syairpujanggacinta.wordpress.com/2011/05/20/aku-di-sini-untukmu-jangan-kau-bersedih/

Adakah Kau Percaya...?

Jika kau bertanya padaku,

adakah aku rindukan dirimu,

dan aku menjawab,

“aku rindu padamu….”


adakah kau percaya,


Dan jika kau bertanya lagi padaku,

adakah aku rindukan dirimu,

dan aku menjawab,

“lihatlah pantai itu…

tidak pernah ia menghilang,

tetap teguh dan setia pada ombak,

walau kadang rajuk dan hilang pasirnya,

kerna kasar dan ganasnya ombak,

tetap setia tidak kemana,

begitulah rinduku padamu”

adakah kau percaya,


Dan jika kau bertanyakan lagi padaku,

adakah aku rindukan dirimu,

dan aku menjawab,

“cuba tanya pada siang dan malam,

tidak pernah ia melupakan antaranya,

sentiasa merindu hingga akhir dunia,

rindu yang tak pernah jemu,

begitulah rinduku padamu”

adakah kau percaya.

Monday, 5 September 2011

Hari Raya, Open House dan Langsir baru....


Cepat sungguh masa berlalu, Raya pun habis, kalo puasa dulu dan dan mengaku gastrik. hanya kerana keropok lekor yang dah keras dalam freeze kat opis ni. pendek kata kalo makan pun tak tahu, ini keropok lekor atau selipar jamban.ciss...adat puasa yang meruntun hati , tu belum bab maggie pecah telo dalam, ruti canai mamak, mee goreng mamak, sampai mamak tu pun konpius tengok aku...apa tengok tengok ???!!! hehehehehe

Berbalik pada cerita raya...aku..., cam biasa.. tak da lah segah mana, kalo org ada baju baru aku pun adaaaa, org ada kasut baru..aku pun adaaaa, walaupun selipar...aku tetap bersyukur sebab ada....aku ada, ko ada? hehehehe...TAPI......org ada balang kueh baru...aku tak da, org ada langsir baru.....aku takda...org ada kusen baru....aku....tak da...tapi nak wat apa menda tu sumer...yg datang org itu juger...tak da pulak Datin seri Rosmah nak dtg umah aku, jauh sekali Jenifer Lopeh....So tak payah lah aku menda menda tu sumer, habih kuat yg datang, persatuan penduduk...punya seketeri, AJK surau ataupun Kak teh jiran seblah....tak da pulak termaktub dalam hadis aku kena ada menda tu sumer tiap kali raya...TAK WAJIB...

tapi aku tak leh blah lah bila ada segerombolan ni berkunjung secara pukal kerumah aku...Alhamdulilah, tetamu datang, aku hidanglah ayor oren, bukan oren cap singa, sankuik lagi, sekali lagi aku tekankan, umah aku tak da ribena, so mungkin tak da kelassssss.....tu nasib aku bagi ayor oren, kalo aku bagi ayour sirap...mau balik rumah , tido, bagun esok pagi pun tak habih ngumpat pasal aku...hahahhaha....yg aku nak citerkan bukan semua ...ada sorang ni...,aku tak paham apa yg dia tak pueh hati ngan aku........memanglah aku hari tu aku terlebih rajin masak Bihun tomyam, nasi hempap dan juga rendang kerang, beserta kuah kacang hangus aku...sukalah aku nak masak apa,rumah aku, dapor aku...bukan aku pinjam sudip dia pun...lagi lagi dia membebel, kuah kacang kedekut lah, tak sesepesel manalah, rendang masin lah, ayor tawo lah, dah ko datang kul 11 malam, lagi ko kecoh...ikut kan keturunan pendekar harimau jadian aku, nak jer aku baling ngan talam merangkap try oven kuih aku...ringannnnnn jer tangan aku nak tampar muka dia pakai reket badminton... tapi tak per...adat melayu satu hari ko akan kena jugak, bala akan sampai, Tuhan akan balas, kau tunggu....paling cepat depan pintu umah aku jugak, paling lambat esok pagi....busuk busuk seblom maghrib...(kata ku dalam dendam kesumat)...

"langsir ko ni tetiap tahun samaaa jer ...."
"kusen ko ni tak antor dry cleaning ker..."
"pinggan ko ni kenapa tak sama kaler n corak..."
"sudu pelastik jer ker...."
"Kau bila nak kurus..." .....(ayat paling Gampang...")

Sepanjang mlm tu aku kontrol jiwa...cilakak! banzat! hishhhh! mulut longkang, dah lah badan berbau...adoihhh!! aku memang tak leh tahan lah...siap kau!

Ahad tu aku memang supermak, maklumlah bila hubby g keje, aku pun membute dengan sewenang wenangnyer....my baby pun dah lapar gila, my son ,Abang pun dah tarik selimut aku berkali kali, so dengan tahap malas yg maksimum aku pun bangun, mandi dan memang secara rawaknya aku masih mengharap pompuan semalam tu akan ditimpa tangga karan, Astaghfirullahhalazim.....jahatnya pemikiran aku ...hishhh!!!

dalam kul 12.30 tetiba Handphone Nokia aku berbunyik...nama pompuan tu tertera...aik ! pesal lak ni, aku jawab dengan meluat gla,

"Ya kak....(tanpa salam...)"
" ko tolong akak leh tak, peti ais akak rosak, ikan akak semua busuk, rumah akak banjir ngan bau...bla bla bla bla...."
...nak topang peti ais aku....????!!!!!!!!

WHAT THE HEAVEN????!!!!!!....aku dengan terperanjat tapirnya meloncat dari sofa mudah .dot.com aku....HUH!!! ingat aku nak bagi...chulalongkorn....simpang korek idung gajah...mimpilah aku nak bagi...tak hengen aku...wekkkkk!!!

paling best part dia kata..." ko pegi umah akak, tolong amik ikan, ayam akak tu, pas tu tumpang peti ais ko...huh??!! dah lah nak pinjam peti ais aku, aku pulak nak g amik kat umah dia...hek eleh...hukum bangla mana dia ikut ni....

Dalam keserabutan iman aku, sebelum aku maki dia tahap enjin kapal selam, aku dengan sinis ckp, " peti ais saya penuh kak, ais batu ada 5 ringgit dalam tu, ikan terubuk masin ada 2 kotak, ais krim asam masin ada 50 batang, santan kelapa ada 2 kilo, ketam ada 20 ekor, udang ada 8 kilo", kataku dengan tak da dosa...aku letak telepon.

Aku tunggu sampai lepas azan isyak, ada ker tak dia hantar, kalau dia lapar maki, beranilah dia hantar....dengan kembang idung aku tunggu...

lepas tu terus senyap...jangan kata ikan ayam, ikan, plastik pekasam pun aku tak nampak melintas...ada aku kesah....leh jalan lah....

Senin..aku setat keje...hari paling menyampah dalam abad ini, tapi tak per, aku ada kuih raya...lain sikit dari senin sebelumnya...hehehehhe

jemput..... jemput....sila ler...kuih seprit ada, batang buruk ada, beskut mazola ada......hehehehehhehe