~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Friday 18 November 2011

Kotak, movers & new office




KOTAK!

aku pun tak tau lah siapa yang gelarkan kertas keras bersegi segi ini dengan pangilan kotak....:p
SUNGGUH!!!! aku sanggup menampar muka dia dengan menda ni kalau aku jumpa...cis !cis!

Bukan apa...aku dah 2 bulan bengang dengan makhluk buatan yang satu ni, menyampah betul aku, menyusahkan, benci sungguh aku, padahal apa dosa dia kat aku pun aku tak tau, tak da, pasai dia bukan benda bernyawa.....tapi sebagai manusia biasa, yang makan mee sup telo pecah dalam dan neskepe ais, menda ni cukup meledakkan lava dalam otak aku, sehingga aku jadi manusia separuh mada dan sesuku sengal.

Kenapa???... sebab aku nak pindah opis... nak pindah randah, berbungkus bangkas ni bukanlah acara favoret aku, sebab a lot of menda nak di kaji...bermula dari tisu jamban...sampailah ke kerusi monogram director...sapa nak supply, pasang, install bukak, campak dan buang.....ishhh!!! boleh buasir 44 hari kalo di pikirkan....

Pas tu nak pikir pasal movers....aku tak paham lah manager aku ni, semua benda tak suka,semua benda nak tahu  lori besar mana?, berapa kotak leh masuk?berapa laju boleh jalan?berapa trip leh bawak?berapa hari mau pindah?berapa tahan itu kotak?berapa kotak boleh muat satu lemari,berapa?berapa dan berapa......kotak kotak kotak....adoiiiiii!!! kalau lah aku keje pindah randah, kalau lah aku keje kilang kotak, sure dia orang pertama yang makan kotak aku....siallll~~~

Pasai kotak lagi....
Adalah sekor cina bukit yang lonjong ni, sejak hari pertama kluar email, dia dah tanya kotak....aku dah xplain memacam, tapi bangsa tak paham kan, letih aku xplain, Masih bangang, masih sebal....aku dah kata....tunggu email...tunggu email....tunggu email......asal nampak muka aku ...kotak bila sampai......asal nampak muka aku ....tanya kotak....depan toilet...kotak? ...tgh makan...kotak?...nampak aku tgh atas moto nak paking....kotak?...Gampang sungguh lar...nyampah aku....aku dah kata TUNGGU EMAIL....!!!bangang...bodoh pailang!!!

Semalam aku tgh nak g lunch, nampak aku dia tanya...Kotak bila sampai???...aku yang rasa cam nak baling kasut...aku ckp lah.. kalau tak jumaat, senin adalah. tapi kalau sampai pun bukan kita dapat dulu....dept lain dapat dulu.

ooo ok...." aku igt dia paham, yer lah taraf exec takkan tak paham....

tetiba pagi aku baru bancuh neskepe...bos aku tanya " u ada bagitau sesiapa ker, kotak sampai hari ni"...aku ckp adalah...budak w ni...

"ooo...dia 8.30 dah call saya tanya kotak...dia kata suhana ckp jumaat sampai....., next time jgn bgtau org lagi ya, sebab semua tunggu"

CILAKAK!!! GAMPANG!!! apa bangang biul nyer budak W ni, aku dah ckp terang terang dah, kalo tak jumaat senin , itu pun bukan kita dapat dulu....yang pagi pagi jumaat kol dah tanya ni pasai apa bodoh sangat.....mana punya bukit lah cina ni datang, aku rasa cam nak masukkan jer hantu cina ni dalam kotak, dan campak dari tingkat 19, serius aku marah dengan dia....marah dengan kobodohan dia yang maha super...

tadi dia sengeh sengeh tepi aku....amoi dah pukul 11.30 lah...aku cakpa kenapa...
" kotak blom sampai ker....
aku ni dengan kembang kempis idung..........mak aku tak ajar kurrang hajar....

tapi terlepas jugak dari mulut aku yang berlipstik channel ni.....

"KOTAK TAK DA, PLASTIK SAMPAH BANYAK...U BUNGKUS JER BARANG U PAKAI PLASTIK SAMPAH......" kataku dengan bersahaja....

bos aku juling juling biji mata dengar aku ckp camtu...ahhh ada aku kesah..........

No comments:

Post a Comment