~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Wednesday, 12 October 2011

Tanya sama POKOK......

Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam
Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada
Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam
Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiamTak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Tanya sama pokok......
Semalam si abang tanya aku , ma...Cemana abang nak print lagu?...aku tanya lagu apa abg nak print?....lagu pokok.. Hmmm,.... Meet Uncle Husin...terbaekkk ...tanya sama pokok apa sebab goyang...jawab angin yang goncang...aku pun suka lagu ni...banyak maksud tersendiri..Tak mudah namun tak susah, terserah atas pilihan.....betul tu...hidup ada pilihan...pasti ada pilihan... bukan senang tapi tidak lah teruk sangat... so ...

Tadi aku baru contact kawan lama...merdu suara masih macam dulu, masalah yg bertimpa buat hati makin meruntun....cuma lara terkias oleh suara ceria, sebak mengundang duka, kias bahasa mengundang sengsara, Tersentuh hati mula luruh , tanya sama pokok......

"...aku tetap macam dulu sue, tiada yang berubah...." jadi untuk apa kita cerita apa masalah kau Nim, sebab tiada apa yang berubah....Tak mudah namun tak susah , Terserah atas pilihan..........dan kau pilih untuk diam...." tak pa Sue, kau selalu ada untuk aku..."

Mulut ku terkunci di situ....Ya...aku selalu ada untuk org lain...tapi pernah kah org lain di seblah aku waktu aku perlukan dorang?...mana kawan kawan aku yg kononya sehidup semati ngan aku...mana kawan kawan aku yang kononya akan selalu bersama ngan aku....tapi mungkin aku sibodoh yang tergedik gedik nak call dorang atau nak sms dorang.....dorang????? ada pernah nak tanya hal aku.....hahhahahahahha......tak perlah kalau dorang tak nak cll aku lagi, tapi...kalau aku dah tak da nanti tolong bacakan aku yasin ya.......dengan ikhlas....jangan nangis2, walaupun aku pernah menangis ngan korang waktu korang ditimpa masalah, kita pernah sama sama menangis, tapi jgn menangis kalo aku dah tak da....sebab aku tak leh nangis ngan korang lagi.... hehehhe!!!
Nim, Kali ini aku minta maaf,aku tak berani lagi berjanji...aku takut kalau aku sendiri tak dapat nak menemani diri org lain lagi, sebab aku melaluinya seorang diri...tanpa mereka yang kononnya akan terus bersama aku....maklumlah...aku tak da blackberry...

No comments:

Post a Comment