~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Wednesday 19 October 2011

Im A Sad Teddy....


Sometimes i always wonder...what kind of people im livin with...
Semalam aku pergi lunch wit my colleagues....apa nak makan ek! its juz appear in my mind since kul 10 lagi....im too hungry...wo e le!...ok lah , juz set up in mind aku nak makan nasi koz lapar gila dewa 19 nyer...time cenggini ko bagi aku kepala ketapi pun aku telan. As long, kepala ketapi ada logo Halal from JAKIM. In fact aku dah telan sebundle roti kering dalam pantry, masih tidak dapat menampung tahap kelaparan maha agung yang aku hadapi.
Fine!!!...kisahnya aku lapar!!!
Aku pun laju menghalakan GPS otak aku ke kedai makan, kat area sini nak kedai mkn sedap mmg banyak as long duit ko pun sedap lah, tapi bila mengenangkan duit aku pun tak berapa sedap, aku pilih untuk makan makanan bercitarasa kampong. aku pilih gerai BISMILLAH a.k.a kedai Atuk.
Dengan lafaz Bismillah aku melangkah masuk....Aiseh!!! lauk dah banyak nak abis, aku pun oder ikan bakar talapia & my fren oder ikan cencaru bakar,  Anak  tokey tu seorang manusia yang gemuk hitam dah lah tu buruk pulak ....kalo gemuk tapi lawa cam aku tak perlah....ini dah lah buruk , mulut cam gampang. aku mintak nasi separuh...ye lah dah lapar....aku pun amik lah gulai nangka, paru sepotong sebesar tapak tangan Adam anak aku, dan sayur salad+sambal belacan sesudu.....
yang si buruk gemuk ni membebel bebel, dia tgk nasi aku dok gelak gelak, aku ckp cepat lah...ayat dia mmg sial, celaka ..."sapa makan byk ni, berapa akak nak kira ni, cemana nak caz ni, ikan bakar lagi, anak sapa makan byk byk ni....." bla bla bla...aik..aku heran lah, si gemuk ni pesal...apa yg banyaknya....baru nasi separuh, belum penuh atau tambah, then sayur nangka sesenduk belum sebijik, salad 4  keping, belum sepokok... ikan bakar talapia sekor, belum sekuali...akak ni dah lama aku perasan, asal org beli nasi jer dia mula naik menyampah...asal aku amik lebih jer, mula muka gampang keluar....aku pun tak paham lah si gemuk hitam berbuntut kuali ni....
aku cakap..." kak, kira jer lah, saya makan saya bayar, igt saya tak da duit ker...." kenapa kedai ni tak leh amik byk byk ker...." kata aku. Aku ni pakai lah diajar oleh mak pak aku supaya jgn terlalu kurengggggg ajorrrr...takat nak menegakkan benang basah tak per...tapi untuk menjatuhkan maruah org sampai selak kain tu ....mungkin aku tak sanggup...YUP! i used to be kureng ajar type...but , i think i never put the rude as a must to all people. come on lah, aku pun pernah berniaga, setakat kedai kecik besar jamban nak kutuk kutuk orang , pastu mcm lah aku ni gemuk dan makan banyak....eh haloooo....aku bukan makan ayam masak merah, kari kambing, lembu masak lemak, rendang, sial!
aku mula nak hilang sabar, mula nak membaling nasi kat muka, tapi come on lah...takkan pasal nasi 7 hengget aku nak menjatuhkan water face aku.......di khalayak rameiiii...oh tidak...never....uselesssss.....
aku ckp camnilah kak....aku tak datang dah kedai akak.....swear to GOD aku tak kan dtg lagi kedai dia.....aku takkan jejak lagi kaki kat kedai sebesar jamban awam itew lagi....no more...nehi...bu yao!!!
So.....itu ker harga yang aku kena bayar untuk org gebu cam aku??? ada kah aku jer manusia yg gemuk di malaysia ni....aku sorang jer ker yg kena cacian mcm ni...dunia sungguh tidak adil....
aku cedeyyyy....

No comments:

Post a Comment