~~~~~~~~Without your love ,i'm nothing but beggar.....Without your kindness i'm merely just a passing shadow...u're change the way i look about our life and for that I LOVE YOU...


“Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini… pastilah cinta akan menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang” (Khalil Gibran)



“Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada…” (Khalil Gibran)

Thursday 27 October 2011

Frens are always forever???

(Just cut from my earlier blog...)

4/5/2011-Wednesday

Semalam aku lunch dengan kawan baru....dia pun nak resign, so , aku pun ajak lah lunch
sama...chinese and upernyer dia pun baru...aik! baru masuk kerje dah nak
blah...hahahaha...aku hingat hanya aku jer yg nak lari terjun tingkap when the
first day i came here...huhuhuhuhu....dia kata dia tak tahan kat sini, soooo
racist, calculated, sombong....dan seangkatan dengan nyer....aku paham sangat
dah....aku ckp lah..."u cina pun tak tahan ker dengan kampeni ni...ramai apa
kawan you..." lain lah aku ni, ada melayu pun cam banyak mulut longkang....dia
just smile..."Cemana u le tahan a Sue"...she ask me again...."cemana aku leh
tahan...."????? " sebab aku melayu maaaaa"....jawapan spontan aku....
hehehehhehe..... huh...kalau lah dia tahu yg aku pun macam dia....hari hari
muntah dalam toilet sebab stress yg tah hapa hapa.....atau mungkin takutkan
seketari charmain yg tua nak mampus....tapi tak ubah macam mistress from
HELL.....hmmmm....dia just a one piece of meat yg duduk dalam satu dept...tak
deal secara menyeluruh , "Secretary" yang secara hukumnya...tipikalnya
secretary  kat "sini" ni adalah tak ubah seperti patung yg perlu di sembah dulu
sebelum mengadap tuhan...itu lah senarionya.....

kalau tak jumpa
sekretary dulu, atau tak deal ngan seketari dulu....kalau tetiba baik terus
cakap ngan bos dulu...huh! kau dah dikira derhaka....kat sini lah boleh
nampak...seketari lebih dari bos....seketari lah yg lebih power dari
bos....hehehehehhe......tu belum kira ngan muka tak mandi...lipstik cam buntut
kera....hmmmm......WTH!!!!


ops! apa aku melalut ni, bukan nak ngomen
pasal seketeri...its about frens baru aku ni....rupernyer...kalau ikut keje cam
babi utan, atau tahanan perang kat dept aku ni.....dia lagi lah...kerjer dia dah
macam asistant osama laden.....itu baru betui stress...24 jam, 7 day..mak
aiiii....thats y dia berenti...anak pun dah tak kenai dia katanya....aku hingat
aku jer yg dikerah keringat...ecehhh...upernyer ada lagi manusia yg dikerah
dengan tulang tulang sampai jadi hanpas....hish!!! kampeni apa aku masuk
ni...jual orang ker apa...penindasan...ini baru betul memperdagangkan
manusia...KITA BAKORRR!!!!!!!

So, thats y she quit!...hmmmm aku renung
dan kaji balik lah....sama jer....aku pun stresss...sebangsat bangsat dia...bos
dia ada jugak belikan makan, ajak makan, bagi duit makan....aku???? Im alone
here...no frens, no one....tapi wat per nak sedih kan.....hidup kita kena
teruskan....tak da manusia yg nak semua ni....kekadang aku pikir gak...dulu
kalau kengkawan aku susah...aku selalu ada dengan dorang....skang????mungkin aku
tak da Blackberry tak leh nak BBM aku...., atau sms skang dah naik RM1, so, agak
mahal kalo nak sms tanpa makna...tunggu raya esok lah kot, masa tu mungkin
murah....atau mungkin skang dah macam macam version software email....dah bagi
email add...tapi tak da sapa yg sudi campak email kat aku...agaknya tak lepas
lah kot...maklumlah lain version....manalah tau...aku ni kan bangang IT, nak
buta sgt tu lah lah...hahahahaha

So, berpisah lah kita sekarang, kekadang
mungkin ada baiknya...sekurang kurangnya kita lebih menghargai waktu tiada...aku
pun tak rasa lah pulak nak windu windu...welllll!!!aku pun sibuk........igt
korang jer ker ada kerja....aku pun ada......so...sibuklah....sibukanlah diri
kamu untuk melindungi ego dalam diri....Insyaalah, kalau kita berjumpa nanti,
jangan ada satu pun garis kedukaan, sebab kita berpisah bukan kerana
sengketa...tapi kerana waktu yg memisahkan.....aku pun tak da nak cerita apa
apa....so , simpalah sms kita untuk raya nanti...hahahahha

hmmm....Tak
mungkin kerana sayang.....hanya kadangkala aku
terkenang.....

Hana
5/5/2011
Damansara

No comments:

Post a Comment